Cyberpunk


Evet işte o zaman geldi, CYBERPUNK

İlk Sayısı Ocak 1994'te iki arkadaş olarak daktilo kullanarak çıkardığımız dergi, Başta Cyberpunk, bilim kurgu ve korku dallarında roman ve kısa hikayeler, Underground rock piyasası, albüm/demo yorumları, gruplarla röportajlar, amiga/pc oyunları hakkında inceleme ve çözüm yazıları, çizgi romanlar ile ilgili bilgiler , Dungeons and dragons RPG oyunları ve daha birçok içeriğin olduğu bir Fanzine'dir. Yazar olarak Tolga ve Özgür başta olmak üzere, birçok arkadaşımızın yazılarına da yer verdik tabii ki :)

Yakın zamanda elimdeki master kopyaları taradım anca yazıyorum bu satırları 25 yıl sonra... Keşke daha önce yapsaydım dedim çünkü sayfaların yapışkanları erimiş, birçok yeri tutturduğumuz şeffaf bantlar sararmış ve yapışkanı gitmiş, Neyse ki toparlayıp tarayabildim.

Bu arada Dergiyi iki kişi olarak çıkardığımızı söylemiştim, ben ve Kuter. Derginin hikayesi aşağı yukarı şöyle: Biz Ortaokuldan beri çok sık görüşen iki kafadarız. Ama evlerimiz uzak olduğu için bir de telefonla konuşma o zamanlar çok pahalı olduğu için birbirimize dergi yapıp göndermeye başlamıştık-yani bir nevi mektup arkadaşlığı gibi. Sonra dedik ki, yahu neden normal bir dergi çıkarmıyoruz ki?

Hatta Cyberpunk ile tek kesişim noktamız bu dergi olmadı. İkimiz de ayrı ayrı hikaye ve oyun sistemleri üzerinde çalışıyorduk. Aynı güneş sistemi içinde olan iki farklı gezegen, Biri Kuter'in hazırladığı Tolkien'in orta dünya temalı Dragon-Tech; Diğeri de benim hazırladığım Cyberpunk Temalı Fantasia-Tech. Tabii Ki iki farklı dünyanın farklılaştığı çok yer olmasına rağmen ortak geçen bazı hikayeler-olaylar da yok değil.(ah bir de bitirebilsek)(Not:Dergide benim Fantasia tech - dragon tech hikayelerim de var)

Yıllar önce böyle bir dergi çıkardıktan sonra, Cyberpunk temalı dünyam Fantasia-tech 'ten sonra  CYBERPUNK 2077 oyunu için ne kadar çok heyecanlandığımı anlatamam. Sanıyorum çok uzun bir süre deliler gibi oynayacağım. Hele ki Witcher 3 ile hayranı olduğum Cd Projekt Red yaptığı için beni benden alacağını şimdiden tahmin ediyorum...

Derglerin tamamını, ayrı ayrı taranmış jpg ve pdf hallerini Bonuslarla beraber buradan edinebilirsiniz:
https://www.dropbox.com/sh/96133sosulmgade/AACKnnUMnqyJ4WTcUE5fXA8ua?dl=0

Ocak 1994
İlk Sayı Yazarlar:
Ben(TheSirDante)=Gecenin Sesi Yankee
Kuter=The Elf King
Tolga=Coolman
Emre

İlk sayı aşırı amatör olduğu için sayfa yapıları vs bana sorarsanız çok kötü, sayfa yapıları 2.sayıdan itibaren daha iyileşiyor. Hatta ana kopya(master) boyutu bile olması gereken a4 sayfasından daha küçük. (nasıl becerdi isek artık hehe)  Ama buna rağmen 4 baskı yaptık, ilk baskı 100 adet, sonrakiler 200 er adet olarak kitabevlerinde ve müzik marketlerde satıldı. Toplamda 700 adet ile ilk sayı olarak enteresan bir şekilde iyi bir satış olduğunu söyleyebiliriz sanırım. Bu dergiyi çıkarırken hiçbir kar amacı gütmedik, zaten ilk sayının satış fiyatı tam olarak fotokopicide 1 sayının karşılığını gösteriyor. O zamanın parasıyla 5000 TL. Kar amacıyla değil, bilginin paylaşarak artacağı düşüncesindeydik. İyi de yapmışız doğrusu :)








İlk sayının son 7 sayfası tam olarak yetişmedi, hatta bazı birleştirmeleri yani resimleri yapıştırma ve boş alanlara birşeyler yazma gibi işleri fotokopicide yapmak zorunda kaldık! Çünkü daktilo birimizin evinde kalmıştı :( Neyse ki Kuter'in yazısı benden çok daha iyi :)

Hatta son sayfada son kalan yere de birşey bulamadık,  Kuter şu satırlarla boş alanı kurtarmaya çalıştı:
"Aşağıdaki boşluğa telefonla konuşurken Karalama yapıp adres yazabilirsiniz ":)











İkinci Sayı çok çok daha iyi oldu, yeni bir sayfa düzeni kullandık. En altta sayfayı tutan A3 kağıdı, onun üzerine çizgi romanlardan resimler, onun üzerinde de daktilo ile yazıp makasla kesip çizgi roman katmanının üzerine yapıştırdığımız yazılar... Ve evet bu sayıdan itibaren ikiye katlanmış A3 kağıdı üzerine Master kopyaları yapmaya başladık.

Taranmış resimlerde iki farklı kapak var, elimdeki master kopyada cyberpunk logosunu bulamayınca sayfalar arasından fırlayan logoyu yapıştırdım...ki sonra elimdeki sayıya baktığımda hata yaptığımı farkettim, bu yüzden hem fotokopi dergi halini hem de taranmış master kopya yı ayrı ayrı koydum.

Bu sayıda yoğun bir şekilde şeffaf bant belli oluyor ne yazık ki.

Nisan-Mayıs 1994
İkinci Sayı Yazarlar
Ben(TheSirDante)=Gecenin Sesi Yankee
Kuter=The Elf King
Tolga=Coolman
Özgür=Şeytan ve onun Üçgeni
Shakespeare

Bu arada ilk sayı tahmin etmediğimiz kadar ilgiyle karşılandı ve bize birçok mektup geldi ! Hem yurt içi hem de yurtdışından gelen mektupların birçoğu kayıp maalesef, eğer günün birinde bulabilirsem onları da tarayacağım.

Ama yine de bonus bölümünde hem iki mektup var hem de Cyberpunk dergimizin Flyer'ı...








Ve üçüncü sayı. Benim fiziksel olarak katkıda bulunduğum son sayı bu, üniversite sınavları yaklaşıyordu ve hem okul hem dershane vs derken dördüncü sayıda sadece yazılarım oldu, sayfa düzeninde bir katkım olmadı maalesef.

Kasım-2014
Üçüncü Sayı Yazarlar:
Ben(TheSirDante)=Gecenin Sesi Yankee
Kuter=The Elf King
Tolga=Coolman
Özgür=Şeytan ve onun Üçgeni
Şehriban


Bu sayıda fark edeceğiniz gibi dergi fiyatları ilk sayıda 5000 TL, ikinci sayıda 10.000 TLüçüncü sayıda da 15.000 TL oldu. neden? enflasyonun anormal olduğu yıllardı da ondan...

Evet Cyberpunk olayı aşağı yukarı böyleyken böyle yani. 4. sayı elimde yok ama günün birinde bulabilirsem onu da tarayıp ekleyeceğim buraya....

Long Live Cyberpunks!!!
Yankı
Gecenin Sesi Yankee
TheSirDante

Comments

Post a Comment